Samenwerken

Maarten Rienks is verbonden aan:
  • Het Nieuwe Trivium
  • Leefstijl Training en Coaching
  • werkt samen met:
  • Sustainable Change
  • en voerde opdrachten uit voor (o.m.):
  • LOKAAL Rotterdam
  • LEF Future Center Rijkswaterstaat
  • Swalm en Roer voor onderwijs en opvoeding
  • Juvans maatschappelijk werk
  • Intermin
  • ExpertiseCentra Rijk
  • CBS
  • Rijkswaterstaat
  • Ministerie I&M
  • Ministerie BZK
  • Hoogheemraadschap Noord-Holland Noorderkwartier
  • Hogeschool Utrecht
  • Stoas Hogeschool
  • Hogeschool Leiden
  • Lentiz onderwijsgroep
  • Stichting Christelijk Onderwijs Delft e.o.
  • Zadkine
  • E&S Advies en Management
  • Achmea
  • Adviescentrum Zilverpark
  • Culturalis

maartenrienks

Maarten Rienks

Ik werk sinds 2007 als zelfstandig coach, trainer, facilitator en adviseur. In zeer uiteenlopende opdrachten begeleid ik managers, teams en individuele medewerkers. Daarnaast ben ik als associé verbonden aan Het Nieuwe Trivium voor het begeleiden en trainen in het voeren van onderzoeksgesprekken. In samenwerking met Sustainable Change faciliteer grotere en meer complexe sessies voor opdrachgevers uit de (rijks)overheid en het onderwijs.

Ik ben gefascineerd door het fenomeen van zelforganisatie. Eind jaren negentig ben ik hiermee in aanraking gekomen. De Lichtenberger (zang)methode is gebaseerd op het erkennen van de complexiteit van de stem. De pedagogiek die hieruit is voortgekomen is niet gericht op het manipuleren van de stem, maar juist op het tegenovergestelde daarvan. Het creëren van omstandigheden waarin de stem uit zichzelf tot een zeer efficiënte stemgeving komt. Sinds 2003 ben ik actief als stemcoach en school ik musici en andere geïnteresseerden in de Lichtenberger methode.

Unravel Problems

'Control is something that is universally desired but cannot be aimed at directly. It might be better to speak of mastery rather than of control, which often implies rigidity, or suppression of energy, or deliberate manipulation. Mastery of a craft should mean confidence, flexibility, range, ease, freedom within the discipline of an exacting form. Mastery in this sense is not achieved by suppressing and "controlling" problems, but by perceiving their source and finding ways of helping them unravel until they are resolved.' Uit: Libero Canto Szamosi